onsdag 25 mars 2009

Tonfisksallad


Nyss hemkommen från jobbet, har jag svängt ihop en läcker tonfisksallad med mjukkokta ägg, rädisa, blandad sallad, sallads- och rödlök och söt paprika... Ganz mumsig!!

Var ner om hos hönsen först, förstås... de verkar trivas gott i sammanhanget, nu har jag öppnat upp i tvåan, så får vi se om svarthönsen självmant går in där i kväll?

Eldar för fullt i vedspisen för att försöka få upp värmen efter nattens ishelvete, inte klokt, nästan hela första vårmånaden är gången och än är det tjäle i marken. Jag kan ju säga att jag blev MYCKET förvånad när jag besökte syrrans kommande hem, ett hus ute på slätten mellan Askeby och Hjulsbro och fick höra LÄRKAN???!!! Stackarn! Undrar just hur den skall klara sig, innan insekterna kommer igång? Hoppas att han sitter vid ladugården och snappar yrvakna lagårdsflugor för fullt, det är nog det enda som står till buds än, är jag rädd.

Men härligt var det ändå... att höra lärkan... nästan magiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar