måndag 23 mars 2009

En dag som alla andra...


Idag har jag varit och jobbat. Nu när jag kom hem, tog jag en mugg chai-latte och satte mig för att blogga och läsa mail, innan jag tar itu med mitt bombade kök!

Var inom på Clas Ohlsson och köpte en underbar safir-blå akrylfärg samt akrylfernissa... skall se hur det påverkar en akrylmålning som är laserad och därmed ganska matt i färgerna, med ett lager blank fernissa. Fernissar ju mina oljor och vet att den färdiga bilden förändras och djupnar i färgerna avsevärt av ett lager fernissa.

Funderar också på att dra igång en helgkurs igen, det var ett tag sen. Försökte ju med åtvidsfolket, men fick inget napp. Vi får väl se hur det går den här gången.

När jag har städat i köket och förberett för middagen, skall jag försöka hinna ner i hönshuset och behandla två hönor och två tuppar av rasen Bohusläns-Dals svarthöna, mot benkvalster. Undrar när jag skall hinna måla??? Jag som har sån lust, just nu!!?? Tänk så bra att våren låter vänta på sig, då drar det inte så hårt i trädgårdsnerven.

Planerar träff för Grodden-medlemmar på Annandag Påsk, hoppas att många kan komma, fast det är storhelg. Träffen blir på Björnes Magasin som håller öppet endast för oss, där finns fantastiska fröer importerade från Italien, mycket billigt kemtekniskt samt presentartiklar, bra-och-ha-prylar och konstnärsmaterial. Ni som har plantor, sticklingar och liknande som ni antingen vill byta eller sälja, TA MED!! Det blir bara roligt! Anmälan till Grodd-träffen, görs via Grodden-sidan till Anna-Karin/Torparhulda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar