fredag 27 mars 2009

Ute lyser snön så vit...















... och solen med sin frånvaro! *suck* Är det inte för bedrövligt?

Har surfat runt lite bara på Blogspot och häpnar över hur många fantastiska bloggar det finns att ta del av, hämta tips ifrån eller bara roas av.
Människan är bra duktig... så många som skriver så himla bra, det är otroligt, verkligen.


Idag började jag min dag med att så mina Tradera-kap... dvs frön från "Indisk spikklubba", solrosen "Teddy Bear" och violett "Stäppsalvia". Samtidigt lade jag knölar från bukettanemon i blöt, för att planteras i kruka, i morgon. Visst är det härligt när våren kommer... visst är den ljus och varm och välkomnande. OBS! IRIONISK!!

Sitter här och glor ut på det vita eländet... som mina känslor av avoghet glöder, borde snön omedelbart smälta bort, den saken är klar.

Jag vill ju UT, ut och kratta och feja och såga i träden så att de blir fina... Visst såga och klippa kan jag ju göra fast snön ligger, men det känns liksom inget kul. Dessutom fryser jag ändå, utan att flänga på en stege och frysa utomhus!!!
Igår hade mina röda silkestuppar tagit sig ut ur sitt utrymme och hade haft det pin livat ute i hela lagårn... jag som NYSS hade städat, typiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar