söndag 12 juli 2009

Nu är semestern snart slut



Ja, tiden går, dag läggs till dag och livet rinner, så också min härliga semester. Jag hade i alla fall tur med vädret... Åh, det har varit skönt och härligt på många sätt, främst har jag njutit av vila och rekreation i min egen underbara trädgård men vi har också varit ute på lite mysiga och intressanta utfärder. Det är ju dilemmat med att ha egen rörelse, man kan inte vara ledig så som man kanske skulle vilja.

Jag har målat mycket och planerat inför kommande utställningar, den närmast förestående är "Trädgårdsvernissaget" i Kisa. I kommer det att hållas på Kisa Hembygdsgård. Detta efter att förra året, för första gången på 13 års utställande, ha fått ställa in på grund av regn. I år har vi alltså garderat oss. Utställningen kommer att äga rum, oavsett om vi har vädergudarna med oss eller inte. Skulle det vara så att vi får regn, kommer vi att hänga under tak. Skiner solen, kommer utställningen som vanligt att äga rum i Guds sköna natur.
En utställning inte bara för kultur och utställningsvana, utan kanske främst för alla dem som vanligtvis drar sig för att gå på galleri, kanske för att de lever med övertygelsen om att det inte är för dem. Att de ändå inte skulle "förstå". Jag säger med emfas: "Konst är inte till för att förstås, utan för att upplevas!" En upplevelse är alltid individuell och kan aldrig bli fel.
Så var välkommen att njuta av en dags skönhet och glädjefull, opretentiös konstupplevelse, knapra på popcorn och drick ett glas flädersaft. Det kostar inget!

Vi har öppet EN dag... som vanligt första lördagen i augusti, mellan 11 och 18.

Idag, har vi städat i hönshuset och jag passade på att fota min lilla svarthönsgrupp... en grupp som på inga sett är homogen. Tuppen Patrik, fick sig ett par australorp-unghönor som sällskap, när den ena svarthönan kläckte fram kycklingar. Svarta Maja fick fyra renrasiga svarthönskycklingar, men två "försvann" spårlöst (???), därför fick hon adoptera 4 Buff marankycklingar som jag kläckt fram i kläckaren. Hon förpassades till kycklingburen och den andra la sig på ägg för att även hon ruva fram små telningar, vi får väl se hur det blir med dem, hon har bara två ägg under sig.
Fy fasen, jag skulle aldrig ha sagt att jag var avundsjuk på alla som hade höns som ville ruva, nu har jag dv cochin och de värper ju inte... de bara ruvar!! Har ruvande cochinhönor i FYRA väggreden och ett golvrede...*suck* Dessutom har mina ena cochinhöna redan kläckt fram 8 kycklingar, en blandrashöna har 6 kycklingar och en silkehöna kläckte fram 6 kycklingar för 4-5 veckor sen.... tur iaf att det efter silkeshönan bara verkar bli hönskycklingar, otroligt nog! Nu får jag börja sälja höns, för jag har snart inte plats för alla.

Här kommer lite bilder på Patrik och hans damer och bebisar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar