lördag 25 juli 2009

En liten resa och en fundering över primadonnefasoner

Idag är det återigen dags för en liten upptäcktsfärd ut i landet. Björn och jag och lilla Nora tar en tur till huvudstaden för att hälsa på hos äldsta dottern. I morgon går vi ombord på MS Stockholm och "seglar" till Björkö i Mälaren för att gå på guidad tur i Birka. Detta är något jag velat göra sedan barnen var små och alla program om Birka gick på Vetenskapens Värld. Vi är väldigt historieintresserade i vår familj och när jag frågade Klara, om hon och hennes sambo, skulle kunna tänkas vara intresserade, svarade hon prompt ja!
Hon, som satt med lysande ögon och kollade på Vetenskapens Värld och program om Egypten och pyramider, när hon var fyra år... det är så ett gediget historiaintresse grundläggs. Den andra lilla "sockerbollen", yngsta dottern, tittade hellre på MacGyver och deklarerade klart och tydligt att hon minsann skulle gifta sig med honom, när hon blev stor och efter en kort eftertanke kom: "eller Pappa"! Pappan är tyvärr ungefär lika osynlig och oengagerad som Richard Dean Anderson i hennes öde, så hon får nog hitta sig någon annan stadig mansgestalt att inlemma i sitt liv.

Idag har jag blivit spärrad från en gästbok!!??*s*

Varför? Jo för att jag dristade mig till att ifrågasätta en persons agerande och det är ju ofta så att människor inte vågar stå för sina göranden och sina åsikter och då blir det enklare att blockera någon som ställer pinsamma frågor.
Denna människa har i oändliga turer än "hoppat av" än "hoppat tillbaka" i sin fjäderfähobby. Dessutom ondgör hon sig över att hon ständigt är attackerad från kreti och pleti. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det senare, för det verkar mer och mer som om även detta, till större delen handlar om paranoja. Jag har ändå försökt att stötta och skydda denna person från den omgivnings elakheter som hon påstått timat.


Hur som helst skrev jag en enkel fråga till henne, efter hennes SENASTE avhopp från sin hobby, då hon skulle sälja ALLA djur (minsann) och sluta för att hon inte orkade med längre. Ändå fanns snart hennes hemsida uppe igen, med samma bilder, samma fåglar och samma fokus. Nå, hon hade inlemmat sin dotter i sidan, men det är nog mest ett spel för gallerierna för jag har då inte sett mycket av någon dotters medverkan i sammanhanget. Min fråga var kanske mer av ett konstaterande, ungefär: Du är "still going strong" trots att du nyss skulle sälja allt och lägga av... IGEN!!! *s* DET upptogs icke med något leende, det förstår jag nu. Men att hon skulle vara så HÄR FEG, det trodde jag inte!!??*besviken*;-D

Jag är kanske lite hård, men är det NÅT JAG AVSKYR, så är det primadonne-fasoner och jag tycker verkligen hjärtligt illa om när folk försöker göra sin tillvaro mer intressant genom att konstruera intriger som egentligen inte finns, bara för att hennes hjärnspöken, trasiga barndom eller trista tillvaro, eller vad det nu än kan vara, gör att hon måste.

Det är sånt som gör att det blir gnissel och trassel ute bland oss andra i fjäderfäsammanhang. Sådant agerande gör att man till slut inte vet vem som sagt eller gjort vad, vilka som inte gillar vem och vem man inte kan "lita på"!!!

Nä, fy fan för ett sådant beteende, det fiser jag på!

Jag säger bara, GÅ I TERAPI, DU BEHÖVER DET!!!!

3 kommentarer:

  1. ;) Ett sanningens ord i rättan tid verkar det som....fortsätt blogga och jag fortsätter läsa...gillar din stil :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja... i vissa lägen blir Strindbergs: "Det är synd om människan", oerhört lätt att förstå!!

    SvaraRadera