onsdag 23 september 2009

Blått och vackert!

Ja, nu sitter jag här med plastgipsstövel, blå och vacker! Tänk vilken skillnad det är på plastgipset och vanligt gips, den som uppfann det, borde ha nobellpris, banne mig! Förut hade jag sk öppet gips, för svullnad osv och det var vanligt sånt där vitt, uttorkande, dammigt och TUNGT gips. Nu har jag hel stövel i två lagers plastgips, lätt, smidigt, tåligt och snyggt!! *nöjd*

Idag skall jag nog försöka ta mig ner till hönsahuset, har ju dessutom fått mig en fin sko, som jag kan ha på mig utomhus, super! Måste ju ner och titta till alla mina pullor och städa alla gamla ruvreden, pudra med etotal och lägga in nytt hö... och så måste jag hitta på nåt sätt så att inte de små sätter sig och poopar i dem. Jag har samma problem som Koola-Viola, men jag är tveksam till radar-metoden. Jag vill nämligen ha mina värphönor på rätt plats! :-D Det räcker med vår spök-höna!


Jo, för i vår gamla lagård, har vi faktiskt en spökhöna, tro't eller ej!?

Lagårdsdelen, som är sedan början av 1800-talet, är inte hermetiskt tillsluten, men vi hittar inga "hål" som rävar, illrar (ja, de kan ju klämma sig in lite varstans, så DET kanske är en överdrift), katter ELLER höns borde kunna ta sig in och ut genom. Vi har LETAT och KOLLAT om och om igen, men det FINNS ingen höna frigående i lagårn... och ändå........ någon värper ägg i ett litet egenboat rede i den gamla foderrännan??? VEM är det?? Vi ser aldrig nån höna, hör aldrig någon och alla hönor vi har, är på rätt plats, dvs I HÖNSHUSET. Således, det måste röra sig om en spök-höna. Hennes äggs skal är dessutom oehört sköra och tunna, så hon hittar troligen inte till snäckskalsbunken.


VAD skall vi bara göra? Nån som har nåt tips? Hur skall vi hitta, se, fånga denna illusion som värper så duktigt???

För att inte tala om........ HUR FAN TAR HON SIG IN???? Och UT, igen????

3 kommentarer:

  1. Nämen en spökhöna, vad uppfriskande roligt! Man får gratulera :o)

    Jag fyndar också ägg på logen men jag vet preciiis vem det är. *blänger på Spunk*

    Annars rekommenderar jag toa-doft-kloss-radar, verkligen *skrattar*

    SvaraRadera
  2. Jovars... det är lite annorlunda, får man väl säga!*s*

    SvaraRadera
  3. Spännande!!!
    Lägger till dig också :-)

    SvaraRadera