torsdag 30 december 2010

Snart slut på 2010

Oj, vad tiden går och fort också! Det är redan mer än ett år sen jag skrev sist. Jag tappade liksom lusten. Nu sitter jag här i Åkullen och är bombförkyld och väntar på att året skall "ta slut". Vi firar som vanligt här hemma, bara jag och Björn. Blir lite god mat och sällskapsspel och filmtittande. Sen ser vi på "tolvslaget" och sen blir det väl att hoppa i säng. Vår familj har under året utökats med fyra kattungar. Vi har ju två kattmammor som båda två, hittade en fertil hane, efter att ha gått två somrar "tomma", då ingen har katt i närheten. Vi blev liksom tagna på sängen, jag och min sambo. Lite naiva var vi förstås, när vi trodde att det var "lugnt". Katter har ju en förmåga att hitta varann, när de marsar, det vet jag ju egentligen. Hur som helst... tre ungar var, fick de och vi har bara lyckats bli av med en från var kull. Här hemma knallar alltså
Daisy:

Pärlan:


och lille Nero: omkring och väntar på att få komma till alldeles egna familjer.

Nero och Pärlan är som ni ser kolsvarta och lilla Daisy är tigrerad och vit. De är större nu, bilderna är från i somras. Nero är kastrerad och öronmärkt och en magnifik, blanksvart hankatt med tät sammetslen päls. Lite skygg, för att han får för lite uppmärksamhet, men när man tar sig tid, spinner han som ett tröskverk. Daisy är den kavataste katt jag nånsin haft att göra med, modigt smyger hon fram mot den dånande dammsugaren som annars får alla katter att fly som skållade råttor och hon är ALLTID först fram till nya grejor och nyfiken på ALLT. En mycket trevlig och speciell katt. Pärlan är en riktig knäkatt, också hon kolsvart men med något längre päls, hennes mamma(och Daisys, de är systrar) är norsk skogskattsblandning och mkt långhårig. Hon finner sig till rätta var som helst och adopterar nöjt vilken människa som än vill klappa lite på henne och låta henne sova i sitt knä eller på sina fötter eller så. Vill ni ha en liten rar vän, som värmer och finns med i livet, så hör gärna av er.


Jag tänker försöka bli duktigare på att blogga nästa år, men nu skall jag sätta mig och leta recept på inbakad oxfilé med gorgonzolasås.... over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar