fredag 3 april 2009

Soliga fredag - helgen stundar!
























Visst är väl våren helt underbar!! Livgivande, förhoppningsfull och energirik!!


Tidigt i morse väckte Björn mig och talade om att det stod en hjort i trädgården. Mycket riktigt, där stod den och betade lavar på berghällen. Plötsligt såg vi på uppfarten, vår lilla svarta norskskogskatt, Stina, som ålade sig fram och trodde att hon var en svart panter. Det slutade med att hon och årshjortkalven lekte tafatt med varann och det var helt fantastiskt att se.


Efter en stund såg vi att Stina stirrade neråt backen och jag flyttade mig tyst till andra fönstret och mycket riktigt... där nedanför fönstret, stod mamma hind och betade från vår Vintergröna. Jag muttrade tyst: "ja, bara ni ger fanken i mina tulpaner"... de har redan råkat illa ut en gång nu i vår och blivit avbetade. Som tur är ser det ut som om de klarade den attacken och fortsätter att spira. Hjortarna blev i allafall stående länge utanför våra sovrumsfönster, bara 1-2 mtr ifrån oss och efter en stund smög jag efter min kamera och lyckades fånga dem, i en liten kort film som jag skall lägga in, när jag hunnit redigera den.

Det var ett skönt och kul sätt att börja dagen och jag konstaterade nöjt att detta hade vi aldrig fått vara med om, ifall vi bott kvar i stan! Livet på landet är bäst!!!


Idag är det mycket tvätt och städ men när den är klar, skall jag ut i trädgården igen... det är en fröjd att pyssla därute. Fast jag har förbaskat ont i höger knä, när jag lägger mig på knä. Känns som om nåt skall "ploppa" ut ur det?? Kanske menisken? Vet inte vad jag skall göra åt eländet.
Nån som har nåt bra tips, så kom gärna med det!


Härligt, är det i alla fall att se tvätten flagga på strecket i vårvinden, vilken mjukhet och vilken väldoft när man får lägga in persedlarna i skåp och lådor.

Sommartider hey, hey!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar