tisdag 26 maj 2009

Sköna maj!

Nu är Åtvidabergs konstrunda över för denna gång. Det var verkligen jätteroligt! Jag sålde två stora oljor och en liten torrpastell, så det gick över förväntan vad det gäller den saken också! Nu är det bara att vänta på Ladugård 206 i början av juni.

Idag var jag ute en promenad med Nora i skogen. Hittade en alldeles ny väg längst uppe på åsen, invid en av jättegrytorna här bakom vårt hus. Den var nästan igenvuxen och gick genom solbelysta tallmoar och grönskande ängar fulla av smultronblom. Mellan tallarna var det klätt av liljekonvalj och hallonsnår......... jag kände mig så rik och lycklig där jag gick i värmen!
Till midsommar blir det säkerligen en skål med smultron till grädden, i stället för jordgubbar. Eller kanske både ock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar