torsdag 18 juni 2009

Här går livet vidare...

Min första semestervecka har bjudit på ömsom regn ömsom sol och i morgon är det midsommarafton. Igår låg jag på gräsmattan och solade och läste braig deckare, idag sitter jag inne och ser regnet tvätta fönster och natur. Igår upptäckte jag något märkligt. Våra vinterkycklingar, har precis börjat värpa och döm om min förvåning... min sambo hade plockat in äggen och han märker ju inget, men mitt i brättet låg ett litet primörägg i vackraste turkos nyans!!?? Nånstans bakåt i leden finns alltså Araucana eller möjligen isbar... det är såååå vackert... hoppas det blir fler såna.

Festen för Björn på hans 50årsdag, blev lyckad, alla åt och drack och hade trevligt. De fick släpa ut sig på en tipspromenad också, förstås... men jag fick ovett för att frågorna var alltför svåra... vaddå??? Det är ju TIPSpromenad... alltså skall man tippa! Vi bjöd på ett stort salladsbord med olika ingredienser, att blanda efter eget behag, dessutom en stor potatissallad, marinerad kycklingfile, grillad fläskfilé och kallrökt lax. Dessutom två kalla såser och en skål med hummus. Det fanns också två sorters paj, en med köttfärs och coctailtomater och en med getost och purjolök. Till efterrätt två sorters tårta/kaka... en fransk chokladtårta och en toscatårta med mjukvispad grädde till. Veganen åt tofuglass med jordgubbar.

Nu skall jag baka en rabarberpaj till mina svärföräldrar, de kommer på besök i kväll. I morgon åker de på försäljning vid Medevi brunn, som alla år. Det blir att fira midsommar med döttrarna bara. Hoppas de kommer! Måste köpa mig lite jordgubbar och färskpotatis... tar väl en tur till Åtvid i morgon, om inte annat.

Over and out och Glad Midsommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar